Myyntimiehen suusta suoraan kuultuna - Miksi asiakas menetetään?

Istuin noin kuukausi sitten myöhäisillan lennolla Rovaniemeltä kotiin. Viereeni istui suomalainen viinikauppias ja lopul...
Me Finn-ID:llä onnistuimme ”koronavuonna 2020” olosuhteisiin nähden hyvin. Yhtenä tekijänä oli myynnin tekemisen muutos, jonka lanseerasimme myynnissä koronakevään jälkimainingeissa Post (during) korona -kampanjaksi. Kampanjassa digitaalisuus ja sen hyödyntämänä uudenlainen tapa toimia tuli entistä vahvemmin osaksi myyntityötä ja arkeamme.
Törmäsin aiheeseen myös Harward Business Review:n lokakuussa 2020 julkaistussa artikkelissa: ”Now is the time to shake up your sales processess”. Artikkelissa analysoidaan, kuinka pandemia-aika on muuttanut myyntiä ja millainen toiminta myynnissä takaa onnistumiset tässä uudessa, muuttuneessa maailmassa. Alla kiteytystä artikkelista höystettynä omilla kokemuksilla ja ajatuksilla.
Muuttuneessa pandemian aikaisessa ja jälkeisessä ajassa pärjäävät ne myyntiorganisaatiot, jotka:
Ihan perusasioita vai mitä? Aktiivinen, oikein suunnattu ja laadukas monikanavainen tekeminen takaa siis hyvän tuloksen. Me saimme yhtälön toimimaan ja se näkyy tuloksissamme. Bisneksessä asioita ei vain tapahdu - niitä tehdään!
#leadership #myynti #johtaminen #muutosjohtaminen #modernimyynninjohtaminen #kapu
Tunnetaan myös nimellä "Kapu", sillä purjehdus on tämän miehen suurin intohimo. Mantereella ollessaan hän toimii Finn-ID:n myyntijohtajana. Logistiikka-alan moniottelijalta löytyy visiota, ammattitaitoa, energisyyttä ja innostusta.