Myymisen vaikeudesta(ko?), projekteista ja onnellisuudesta

  • Blogi

Tein tuossa kesän aikana pienen rakennusprojektin ja mielestäni suunnittelin kaiken etukäteen, ainakin kohtuullisesti. No lähes valmista tuli, kunnes aika loppui. Minua jäi kuitenkin myynnin parissa vuosia työskennelleenä mietityttämään myyjien toiminta tarjouksia pyytäessä. Onko pelkän tarjouksen lähettäminen sähköpostilla myymistä?

Pyysin useilta eri toimijoilta tarjouksia, yhteensä varmaan parikymmentä. Ainoastaan yksi yrittäjä soitti tarjouspyynnön perään ja sain yhden automaattisen muistutusviestin, jossa pyydettiin ottamaan yhteyttä, mikäli jokin askarruttaa. Jäin tosissani odottamaan soittoja; eikö urakka ole tarpeeksi iso, jotta se kiinnostaisi?

Parilla sivulla oli tarjolla chattipalvelua digitaalisen myynnin apuna, mutta jäin silti kaipaamaan yrityksien yhteydenottoa. Olinko ottanut tarjouksessa kaiken huomioon? Voisinko tarvita jotain muuta vielä?

No lopputuloksena tilailin sieltä, missä hinta oli halvin. Tein jo päätöksen, että jos joku soittaa, ostan siltä varmasti - hinnoissa ei kuitenkaan niin suurta eroa ollut. Tämä meidän täytyy asiakastyössä muistaa, aina kannattaa soittaa asiakkaalle.  Sen opin ainakin itse jälleen kerran.

Projekteja ja toteutettavissa olevia RFID-unelmia

Samassa projektissa pääsin nauttimaan myös Finn-ID:n hienoista mobiilista työkalusta Starkilla. Olen aidosti ylpeä siitä, miten meidän tekemä pihavaraston ratkaisu toimii. Juttelin Starkin työntekijöiden kanssa useasti, että "onpa teillä hienot vehkeet". Lopulta myönsin ylpeänä, että olen töissä firmassa, joka on tehnyt teille tuon softan. Kaverit varastossa aidosti kehuivat laitteen ja ohjelmiston toimintaa.

Mikään ei ole niin tärkeää kuin olla onnellinen.Pekka Hyysalo

Seuraava projekti onkin sitten meidän RFID-demohuoneen viimeistely. Laitteiden asennukset ovat jo valmiina ja samoin suunnitelmat softien toiminnallisuuksista.

Kuvassa RFID-demohuoneemme vielä karuna ennen totaalista muodonmuutosta. Yleisölle avaamme ovet 1.12.2016. Muistahan seurata myös SoMessa demohuoneen rakennusprojektin etenemistä.

Unelmana on, että varaston toiminnoissa tavara liikkuu ja liike tuottaa informaatiovirtaa ilman käyttäjän erillisiä kirjaamisia. Tämä unelma on täysin saavutettavissa - luonnollisesti tietyin rajoittein. Alkuun ainakin tägäämme omat demolaitteemme ja pääsemme seuraaman kuka on hakenut varastosta laitteen ja milloin. (Lisää RFID-ratkaisuistamme täällä)

Mikään ei ole niin tärkeää kuin olla onnellinen

Sitten siitä onnellisuudesta. On hienoa olla mukana uuden kehittämisessä ja vielä omalla työpanoksellaan vaikuttamassa tulevaisuuden(ko?) varaston toimintamalleihin RFID-kehityksellä. Katseltiin täällä Finn-ID:llä jokin aika sitten Pekka Hyysalon tarinaa netissä, siitä jäi yksi lause elämään mielessäni. Mikään ei ole niin tärkeää, kuin olla onnellinen. Tästä muistuttamaan saatiin vielä Fight Back -pipot päähän.

Ota yhteyttä
Voimmeko olla avuksi?09 3510 1555
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. Chat