26.09.2020

Päämääränä on, että tavalla tai toisella ongelmat saadaan ratkottua

Reilun 30 vuoden kokemuksella tiedämme, että parhaimpiinkin laitteisiin tai sovelluksiin saattaa tulla vikoja tai häiriöitä. Kun ”roskaa lentää tuulettimeen” – onhan organisaatiollanne varmasti käytössä kumppani, joka pystyy jeesaamaan heti?

Näin kesän korvilla onkin hyvä muistuttaa, että meillä palvelu pelaa ja monet asiakkaistamme ovatkin kääntyneet puoleemme, kun haluavat varmistaa mahdollisimman häiriöttömän toiminnan myös kesäaikana. Toimimme aina sen mukaan, mikä on ratkaisun kannalta tarpeellista, jotta te itse voitte keskittyä olennaiseen. Ole rohkeasti yhteydessä, jos tällainen palvelu kiinnostaa!

Finn-ID Oy Palvelukeskus voi tukea erilaisia ratkaisukomponentteja kuten sovellusta, laitteita ja myös alustoja. Voimme hallita etäteitse kaikkia ratkaisun tarvittavia komponentteja, valvoa ratkaisua automaattisesti, hoitaa sovittuja säännöllisiä ylläpitotehtäviä tai tarjota vasteaikaista tukea tai huoltopalvelua, Lauri Suni Finn-ID:n teknisten palveluiden tiimistä kertoo.

Teimme puhelun aikana erinäisiä testejä ja säätöjä, ja joka välissä asiakas ravasi pari minuuttia rappuja pitkin tulostimelta koneelle ja takaisin. Asiakkaalle taisi tulla hiki puhelun aikana, mutta ongelma saatiin korjattua.

Lauri Suni, teknisten palveluiden tiimi

Puheluita ja palvelupyyntöjä tulee päivän mittaan runsaasti. – Tyypillisintä on, että jokin laite ei toimi. Yleensä tulostimessa on ”Paper jam tai ribbon error”. Toisinaan asiakkaille riittää ”henkinen tuki ja valohoito”, joskus tehdään pieniä säätöjä ja neuvotaan laitteen käytössä tai asetuksissa, jolloin ongelma ratkeaa. Tällaisia kyselyitä tulee päivittäin, hän jatkaa.

Mieleenpainuvin asiakaskohtaaminen oli, kun ratkoimme tulostimeen liittyvää ongelmaa ja tulostin sijaitsi eri kerroksessa kuin tietokone, josta tulostettiin. Teimme puhelun aikana erinäisiä testejä ja säätöjä, ja joka välissä asiakas ravasi pari minuuttia rappuja pitkin tulostimelta koneelle ja takaisin. Asiakkaalle taisi tulla hiki puhelun aikana, mutta ongelma saatiin korjattua, Suni muistelee pilke silmäkulmassa”, Lauri Suni muistelee.

”Kyllä siitä aina tulee hyvä mieli molemmin puolin, kun saadaan ongelma ratkottua puhelun aikana ja asiakas pääsee jatkamaan töitään”, Lauri Suni kertoo.
Kuvassa Finn-ID Oy:n varastopäällikkö, jo 22 vuotta talossa palvellut Aki Mutikainen.  

Mutikainen kertoo, että erityisesti kesän korvilla puhelin soi ahkerasti. Muun työnsä ohella hän ratkoo lomasesonkina myös asiakkaiden laiteongelmia. – Viivakoodilukijoihin tai printtereihin ne yleensä liittyvät. Usein ongelmat selviävät kokeilujen kautta. Päämääränä on, että tavalla tai toisella ongelmat saadaan ratkottua. Nytkin on yksi vaativampi asiakascase meneillään, jota varten täytyy vielä hetki pitää mietintämyssyä päässä. Mutta selvää on, että se saadaan kuntoon, hän päättää.

Siirry takaisin sivun alkuun