Case: Motonet – ja palvelu pelaa

Motonet asiakastarina

Kattavan merkintä- ja tunnistusratkaisu Motonetin kaikkiin myymälöihin Suomessa

Motonetin myymäläverkoston kaikissa tuolloin 21:ssä myymäläissä ovi käy tiuhaan tahtiin. Myymälöissä käy asiakkaita keskimäärin 20 000 päivässä. Lisäksi asiakasvirtaa riittää verkkokaupassa, josta toimitetaan noin 40 000 lähetystä vuodessa.

Monipuoliseen tuotevalikoimaan kuuluvat autojen ja moottoripyörien varaosat ja tarvikkeet, erilaiset työkalut sekä kodin ja vapaa-ajan tuotteet aina puutarhanhoidosta veneilyyn ja kalastukseen.

Motonet asiakastarina
Motonet logo

Tehokas kokonaisuus

Finn-ID:n ehdottama kokonaisuus taipuu hyvin toimintoihimme, pienintäkin yksityiskohtaa myöten. Selkeät ja helposti päivitettävissä olevat myymälämerkinnät ovat saaneet myös asiakkailta kiitosta.

Matti Kuukka

ATK-päällikkö, Motonet

Ongelma: Vanhat laitteet ja

Tyypillinen ostotapahtuma alkaa Motonetin varaosatiskiltä, jossa tuotetiedot tulostetaan järjestelmästä ”ostoslistalle”. Myyjä käy hakemassa nämä määritetyltä hyllypaikalta ja tuovat asiakkaalle vietäväksi kassalle.

Prosessi oli hyvin manuaalinen, eivätkä tulostimet saatika pöytälukijat olleet ajan tasalla laatunsa ja tehokkuutensa puolesta.

Tuotteiden merkinnät, eli tuotelaput ja viivakoodit, myymälöissä kaipasivat päivitystä tulostimien ja lukijoiden lisäksi.

Ratkaisu: Yhtenäistetyt merkintä- ja tulostusratkaisut

Nyt myymälämerkinnät helpottavat rutiineja niin myynnin, tuotekeräilyn kuin kassatoimintojenkin osalta, sillä viivakoodilliset etiketit nopeuttavat edelleen varastossa tuotekeräilyä, sillä ne sisältävät myös hyllypaikkatiedon.

Kaupankäynnin sujuvuus on nyt tehostunut huomattavasti Motonet-ketjun kaikissa myymälöissä ja asiakastyytyväisyyden tason on kerrottu paranevan!

Toimitetun ratkaisun avaimet:

  • Honeywell-lukijat
  • Pöytälukijat
  • Toshiba TEC -tulostimet

 

Siirry takaisin sivun alkuun