Case: Arvolukko

Case: Arvolukko Oy

ATTUNE Logi -ratkaisulla inventaarion aika on puolittunut

Arvolukko toimittaa jo 40 vuoden kokemuksella yhdessä markkinoiden suurimpien rakennusurakoitsijoiden kanssa lukitusjärjestelmiä uudis- ja saneerauskohteisiin. Arvolukko on Abloy-valtuutettu lukkoliike, joka tunnetaan kotimaisena lukitusjärjestelmien asiantuntijana sekä modernien lukitusratkaisujen erikoisosaajana.

Uusimpana toteutuksena toimitimme Arvolukolle inventaarioon ATTUNE Logi-ratkaisun. Ratkaisu pitää sisällään ATTUNE Logi -ohjelmiston ja vuokralaitteet inventaarion luentaa varten. 

Case: Arvolukko Oy

"Ensimmäisestä yhteydenotosta kului muutama päivä niin laitteet olivat jo meillä käytössä"

”Suuren tuoterekisterin käsin kirjaaminen on aikaa vievää, joten inventointi on ollut monta vuotta hidasta ja virheitä oli paljon. Lisäksi vanha järjestelmä ei osannut lukea tietynlaisia viivakoodeja ollenkaan.” Arvolukon toimitusjohtaja Patrik Andersson kertoo ja jatkaa: ”Etsin sopivaa vaihtoehtoehtoa ja löysin Finn-ID:n verkkosivujen kautta. Finn-ID:n kokonaiskuva oli luotettava ja laadukkaan näköinen, joten päädyimme ottamaan heihin yhteyttä.”

”Aikaisemmin meillä oli inventaariossa vanhempia lukijoita, joissa virheen mahdollisuus oli todella korkea. Näin ollen tarve luotettavampaan ohjelmistoon ja laitteisiin oli suuri.” Andersson sanoo.

”Mietimme Finn-ID:n myyjän kanssa eri vaihtoehtoja inventaariolle ja päädyimme ATTUNE Logi -ratkaisuun. Valintoja tehdessä meillä oli tiedossa, millä järjestelmällä ja laitteilla teemme inventaariota. Finn-ID:ltä löytyi ratkaisut toiveisiimme ja nopea ja helppo käyttöönotto sai unohtamaan huolet.” hän kertoo.

Lisäksi tarve uudelle ratkaisulle oli jo todella pian: ”Ensimmäisestä yhteydenotosta kului muutama päivä niin laitteet olivat jo meillä käytössä.” Andersson iloitsee.

Uuden tiedonkeruuratkaisun myötä Arvolukolla on nyt inventaariossa vakioitu tiimi, jolla he pystyvät paremmin ennakoimaan ja ennustamaan varastoarvoaan eli mitä tuotteita heillä on ja missä tuotteissa menekki on sillä hetkellä suurin.

”ATTUNE Logi -ratkaisun käyttöönoton yhteydessä rakensimme ydinryhmän inventoinnin tekemiseen. Vuokrasimme Finn-ID:ltä laitteet, kun tarvitsemme laitteita vain muutaman kerran vuodessa inventointiin. Olemme vuokranneet laitteet aina kuukaudeksi.” Andersson sanoo ja lisää: ”Inventaariot tehtiin aikaisemmin kaksi kertaa vuodessa. Nyt uuden ratkaisun myötä inventaario tehdään kvartaaleittain eli neljä kertaa vuodessa.”

Inventaarion aika on puolittunut

ATTUNE Logi -ratkaisulla inventaarion aika on puolittunut: Aikaisemmin inventaario kesti viisi työpäivää, nyt inventointi hoituu lähes kahdessa työpäivässä.

Uuden inventaarioratkaisun konkreettisia hyötyjä ovat muun muassa reaaliaikainen tiedonsiirto, ajansäästö ja parantunut varastonhallinta: ”Saamme laskennat reaaliajassa sähköisesti, jolloin tieto on heti hyödynnettävissä esimerkiksi varastopaikoissa. Aikaisemmin emme tienneet, missä varastopaikassa mitäkin tuotetta on. Nyt pystymme kohdistamaan samat tuotteet samaan paikkaan.”

”Plussaa on se, että ATTUNE Logista näkee, kuka on laskenut ohjelmistolla viimeksi. Virhe- tai ongelmatilanteessa tätä kautta pystyy pureutumaan, mistä mahdollinen virhe johtuu ja miten sen pystyy korjaamaan.” Andersson jatkaa. 

Case: Arvolukko

Työntekijöiden tehokkuus on kasvanut

Ketterän ratkaisun myötä myös työntekijöiden tehokkuus on kasvanut: ”En uskonut, että saisimme puolitettua inventaarioajan. Inventaario saadaan tehtyä nyt paljon nopeammin!” Andersson iloitsee.

Tiedonkeruuratkaisun käyttöönottoa varten Arvolukko toimitti tuoterekisterin Finn-ID:lle, jotta ohjelmisto voi tallentaa kerätyt tiedot suoraan Arvolukon järjestelmään. ”Uuteen järjestelmään siirtyminen vaati IT-tukemme osaamista, jotta saamme paikan, mihin tallennamme kerätyt tiedot. Laitteiden käyttöönotto vaati vain muutaman minuutin koulutuksen eli se oli erittäin helppoa ja sujuvaa.” Andersson kertoo.

Henkilöstö saatiin nopeasti mukaan uuden järjestelmän käyttöön: ”Henkilöstö huomasi heti, että uuden järjestelmään käyttö on paljon nopeampaa ja helpompaa kuin vanhan. Myös kouluttaminen on nopeaa ja helppoa uusille inventoijille.”

Arvolukon edellisestä järjestelmästä ei nähnyt, mitä on kerännyt: ”Kun aikaisemmin luetut tuotteet piti tarkistaa toiminnanohjausjärjestelmästä, nyt näemme heti, mikä tuote on milloinkin kyseessä.” Andersson päättää.

Case: Arvolukko
Case: Arvolukko Oy

Miksi voisit suositella Finn-ID:tä muille?

”Finn-ID on luotettava toimija ja käyttöönotto on nopeaa. Järjestelmä on luotettava ja koodareihin on hyvät yhteydet eli mahdolliset ongelmat oli ratkaistu jo parissa tunnissa.”

Lisäksi asiakaspalvelu sai kiitosta: ”Asiakaspalvelun taso on hyvällä mallilla Finn-ID:llä. Hinta-laatusuhde on erittäin hyvä.” Andersson kiittää.

Patrik Andersson

Toimitusjohtaja, Arvolukko Oy

Siirry takaisin sivun alkuun