Palvelukeskus

Yhteystiedot

Finn-ID Oy/Palvelukeskus
Taivaltie 5
01610 VANTAA

palvelukeskus@finn-id.fi

Tarvittaessa voit myös soittaa numeroon 09 3510 1500.

Useimmat asiakkaistamme suosivat ATTUNE Reilu tai Tuhti palvelusopimuksia. Niillä taataan huollon nopeampi saatavuus. Kerromme mielellämme lisää erilaisista palvelumalleista ja monipuolisista palveluistamme.

Palvelupyyntö

Palvelumme kattaa koko Suomen. Ennen palvelupyynnön tekemistä kannattaa tutustua huollon vinkkeihin.

Palvelupyyntölomakkeen avulla voit nopeasti ja helposti ilmoittaa vikaantuneen laitteen tiedot tai pyytää apua esimerkiksi sovellusten häiriötilanteissa. Mikäli toimittamamme laitteet tarvitsevat huoltoa, ne voi lähettää huollettavaksi meille tai pyytää huoltohenkilöitämme paikan päälle.

Siirry täyttämään lomake painamalla alla olevaa nappia.

Tee palvelupyyntö

Odotukset ylittävää palvelua? Kyllä - koska myös teidän asiakkaidenne tyytyväisyys merkitsee!

Toimimme teidän kumppanina ratkaisujemme osalta koko niiden elinkaaren ajan. Yhteistyö jatkuu siis myös projektin toimituksen jälkeen.

Huolehdimme siitä, että häiriön tai muutostarpeen yllättäessä tarvittavat toimet saadaan hoidettua sovitussa aikataulussa. Näin toimimalla varmistamme, että teidän toimintaanne ei tule katkoksia ja asiakkaanne ovat tyytyväisiä.

Selkeät pelisäännöt syntyvät yhdessä sopimalla - sovimme kanssanne ne keinot ja palvelut, joilla ratkaisuanne tuetaan ja varmistetaan sen toiminnallisuus.

Finn-ID:n Palvelukeskus voi tukea kaikkia toimittamiamme ratkaisukomponentteja kuten sovellusta, laitteita ja myös alustoja:

  • voimme hallita etäteitse kaikkia ratkaisun tarvittavia komponentteja tai
  • valvoa ratkaisua automaattisesti tai
  • hoitaa sovittuja säännöllisiä ylläpitotehtäviä kuten laitteita (säännölliset tarkistukset, säädöt ja huollot) tai
  • tarjota vasteaikaista tukea tai huoltopalvelua.

Toimimme aina sen mukaan, mikä on ratkaisun kannalta tarpeellista, jotta te itse voitte keskittyä olennaiseen. Halutessanne voitte ulkoistaa meille vaikka koko ratkaisun. Lisätietoja juuri teille parhaiten sopivista palveluista saat omalta asiakasvastaavaltasi tai jättämällä meille yhteydenottopyynnön. Esimerkkejä tarjoamistamme asiantuntijapalveluista löydät myös täältä.


Palvelusopimukset Reilu ja Tuhti

"Finn-ID:n huollon palvelualttius ja asiantuntemus on huippua" (palaute Aktiivitiedon laadunseurantakyselystä 5.5.2016)

Useammat asiakkaistamme suosivat ATTUNE Reilu ja Tuhti -huolenpitosopimuksia, joilla taataan huoltojen nopeampi saatavuus ja edullisemmat huoltohinnat. Kun Reilu tai Tuhti ei riitä - kerromme lisää Maksista, joka on täysin yrityksenne tarpeisiin räätälöity palvelupaketti. Tilaa tästä Palvelukeskuksen uusi esite, jossa kerromme lisää eri vaihtoehtoista.

ATTUNE Reilu:
Puhelintuki
Sähköpostituki
Chat (tulossa)
Huoltopriorisointi
Ilmainen kustannusarvio
Rahtikulut (laitteen takaisin toimitus)

ATTUNE Tuhti:
Puhelintuki
Sähköpostituki
Chat (tulossa)
Huoltopriorisointi
Ilmainen kustannusarvio
Rahtikulut (laitteen takaisin toimitus)
Varaosat heti saatavilla
Varaosat
Huoltotyöt
Laitteiden puhdistus ja merkintä
Asennustuki
 

 

 

Palvelukeskuksemme tarjoama tekninen tuki pitää huolen pitkäikäisten ja kokonaisvaltaisten ratkaisujemme toimivuudesta niin laitteiden kuin ohjelmistojenkin osalta. Palvelumme kattaa koko Suomen ja olemme useiden johtavien laitevalmistajien valtuuttama huoltokumppani.

Mikäli toimittamamme laitteet tarvitsevat huoltoa, ne voi lähettää huollettavaksi meille tai pyytää huoltohenkilöitämme paikan päälle. Ennen palvelupyynnön tekemistä kannattaa tutustua myös huollon vinkkeihin tyypillisimpiä vikatilanteita koskien ja tukivideoihin.

Tarjoamme asiantuntevaa tukea myös silloin, kun toimittamistamme järjestelmistä herää kysymyksiä.

Palvelupyyntölomakkeen avulla voit ilmoittaa helposti ja nopeasti niin vikaantuneesta laitteesta kuin sovellusta koskevasta ylläpitotarpeesta tai häiriöstä.

Vikaa laitteissa tai ohjelmistoissa?
- Näin teet palvelupyynnön

Huomioithan, että otamme työn alle vain asianmukaisin tiedoin saapuneet laitteet. Tee palvelupyyntö huolellisesti ja täytä kaikki lomakkeen tiedot niin hyvin kuin mahdollista. Pakolliset täytettävät kohdat on merkitty tähdellä*. Mikäli organisaationne vaatii tilausnumeroa viitteeksi laskunkäsittelyyn, on se ilmoitettava. Muutoin viitteenä voi käyttää omaa nimeä tai muuta vapaamuotoista tekstiä.

Saat sähköpostitse kopion lähettämistäsi tiedoista.

Työ saadaan nopeammin alkuun, kun tulostat täytetyn sivun ja liität sen huoltoa vaativan laitteen mukaan.

Laitteiden toimitusosoite on:
Finn-ID Oy/Palvelukeskus
Taivaltie 5
01610 VANTAA

Mikäli tarvitset apua palvelupyyntölomakkeen täyttämisessä, jätä palvelukeskukseemme viesti ja olemme yhteydessä.

Tee palvelupyyntö

Palvelujen hinnoittelu

Useammat tukiasiakkaistamme suosivat ATTUNE Reilu ja Tuhti palvelusopimuksia, joilla taataan huoltojen nopeampi saatavuus ja edullisemmat huoltohinnat. Kysy palvelusopimusten tarkemmat kuvaukset myynnistämme.

Teknisen tuen asiantuntijapalvelut muille kuin sopimusasiakkaille tarjoamme voimassa olevan, myynnistämme saatavan palveluhinnaston mukaisesti. 

Finn-ID:llä ESD-suojatut huoltotilat laitteiden turvana     

Staattisen sähkön hallitsematon purkautuminen ns. kipinäpurkauksena (ESD, electrostatic discharge) on suuri vaara herkille elektroniikkakomponenteille. Käytössämme oleva huoltotila (Vantaa, Taivaltie) on rakennettu ESD-vaatimukset huomioiden.

Tila on varustettu asianmukaisilla suojauksilla staattisen sähkön tai ylijännitteiden aiheuttamaa laitteiden piirilevyjen ja vara-osien vikaantumista vastaan. Huoltohenkilöstömme käyttää lisäksi ESD-suojavarusteita sekä -työvälineitä laitteita käsitellessään. ESD-suojauksen toimivuutta huoltotilassa valvotaan säännöllisesti.

 

 
 

Lisää hyödyllisiä videoita täältä!

Näin tarkistat laitteen mallimerkinnän ja sarjanumeron  

Oheisesta tiedostosta löydät kuvalliset ohjeet laitteen mallimerkinnän ja sarjanumeron tarkistamiseksi.

Paper jam - mitä tehdä?  

Uusien Toshiban tulostimien käyttöönoton yhteydessä tulee toisinaan esille tilanne, jossa kirjoitin menee "paper jam" -virhetilaan. 

Kun tulostin on uusi:
Tulostinta ohjaavan ohjelman on ensin "kerrottava" tulostimelle, minkä pituista tarraa tulostetaan. Jos vain painetaan "FEED" painiketta uudessa tulostimessa, ei tulostimen sisällä olevien mittarien antama tieto täsmää käytetyn tarran kanssa. Tulostinta ei ole suunniteltu asettamaan niitä automaattisesti.

Pituusarvot tallentuvat tulostimen muistiin vasta, kun ensimmäisen kerran tulostetaan tarra esimerkiksi BarTender-ohjelmasta tai jostain muusta ohjelmasta kirjoittimen Windows-ajurin kautta.

Ensimmäisiä asioita on määritellä tarran koko (pituus), käytetty tarrasensori sekä määritellä tulostustapa (lämpösiirto/lämpömenetelmä), joka määrittää onko värinauha käytössä vai ei. 

Kun tulostin on ollut käytössä ja toiminut aikaisemmin hyvin:
Mahdollisia vian aiheuttajia ovat

1. Tarravälin havaitseva sensori (infrapunasilmä) on likaantunut tai sen lähettävän ja vastaanottavan osan väliin on tullut joku este. Tyypillisiä esteitä ovat tarran palat ja väärin pujotettu värinauha. 

2. Tulostuksen ohjausasetukset ovat muuttuneet. Tarkista vastaavatko ohjelman asetukset käytettyä tarrakokoa ja muista huomioida myös tarravälit!

3. Tarrakoko on muuttunut. Onko tarrakoko varmasti sama kuin aiemmin? Ongelma ilmenee heti sen jälkeen, kun uusi tarrarulla on otettu käyttöön. Tarkista millä asetuksilla tietokone ohjaa tulostinta.

 

Viivakoodilukijan testaus  

Uuden lukijan saatuaan moni kiirehtii heti kokeilemaan, miten viivakoodit saadaan luettua ja miten viivakoodin tieto välittyy varsinaiseen sovellusohjelmaan. Usein etsitään testikoodia jostakin läheltä, ja monesti se löytyy lukijan mukana tulleesta manuaalista. Tässä vaiheessa  on syytä muistaa, että suuri osa ohjekirjan viivakoodeista on tarkoitettu lukijan asetusten muuttamista varten, eikä niillä kannata testata itse luentaa ja lukijan toimivuutta. Luetut asetuskoodit eivät välity eteenpäin, vaan luetut koodit muuttavat lukijan sisäistä toimintaa.
 
Lukijan ohjekirjasta löytyy erillinen testiviivakoodisivu, josta voi huoletta lukea koodeja.

 

 

Laitteiden käyttöönotto ei suju  

Erikoispäätelaitteet ja lämpösiirtotulostimet aiheuttavat usein harmaita hiuksia perinteisten IT-laitteiden kanssa toimineelle. Ei hätää, tilaa asiantuntijamme puoleksi päiväksi tai pidemmäksi aikaa yrityksenne tiloihin kouluttamaan ja helpottamaan käyttöönottovaihetta – tai ota hänet avuksi etäyhteyden välityksellä! Kysy lisää asiakasvastaavaltasi.

 

Potilasranneketulostin herjaa - rulla väärinpäin?  

Mahdollisia vian aiheuttajia ovat:

1. Olethan tarkistanut, että värirulla on asennettu varmasti oikein päin? Potilasranneketarranauhassa olevat mustat viivat kuuluu osoittaa alaspäin.

2. Onko sensori, joka jää nauhan alle varmasti puhdas?

3. Huono tulostusjälki kertoo usein likaisesta lämpöpäästä. Lämpöpää sijaitsee laitteen kannessa samassa kohdassa kuin alaosassa oleva kumirulla.

 

Uusi tulostin ei vastaa?  

Hyvin usein uutta TEC-tulostinta asennettaessa Finn-ID:n Palvelukeskukseen tulee avunpyyntö, että tulostin on aivan mykkä, vaikka kaikki asetukset ovat kunnossa. Onko tulostus varmasti ohjattu oikeaan porttiin? TEC-tulostin vastaa oletuksena portista 9100 ja esim. Windows ajurin oletus on 8000.

 

Viivakoodilukija ei lue kunnolla vaan piippailee  

Joskus lukija piippaa yhteyden merkiksi, mutta ei millään meinaa lukea. Meitä lähestytään hyvin usein tällä asialla ja suurimmassa osasssa tapauksissa käy ilmi, että lukija on ollut eilisen jälkeen huonosti telakassa eikä akun lataus riitä pitämään yhteyttä telakkaan. Lataa lukijaa kunnolla pari tuntia ja testaa uudestaan!

 

Juokseeko tarrankohdistus tulostuksessa?  

Tekikö IT muutoksia tietokoneeseen tai jopa vaihtoi tietokoneen? Usein käy niin, että ajurit joudutaan asentamaan uudelleen ja tarrakoon määrityksessä on unohdettu jotain tai sitä ei ole tehty riittävällä tarkkuudella. Tarrakoko tulee merkitä ajurille 0.1 millimetrin tarkkuudella, jotta tulostus ei juokse isommallakaan tulostusmäärällä. Huomioithan, että tarravälin tyhjä alue tulee myös määrittää tarrakoon asetuksiin.

 

Siirsikö IT-osastonne palvelinta ja tulostus takkuaa?  

Muistittehan ottaa siirrossa huomioon BarTender-lisenssipalvelimen!

Bartender tulostusjärjestelmässä ohjelma ottaa yhteyttä aina lisenssipalvelimeen, joka on tyypillisesti asennettu jollekkin palvelimelle ja tekee myös muuta yritykselle. Joskus myös esimerkiksi jonkun pöytätietokoneellekin. Usein vastaamme tulee haaste, että IT-osasto on korvannut palvelimen tai siirtänyt palvelut muualle eikä ole huomannut Lisenssipalvelinta. Mikäli lisenssipalvelin poistetaan verkosta, tulostukset jatkuvat vain 72 tuntia sen puuttuessa – kunnes BarTender ei enää anna tulostaa.

Pyydä hyvissä ajoin Finn-ID:n asiantuntijat kumppaniksi lisenssipalvelimen siirtoon!

 

Mistä löydän laitekohtaiset manuaalit ja ohjeet?  

Linkit valmistajien manuaaleihin ja ohjeisiin löytyvät sivuillamme olevilta laitekohtaisilta tuotekorteilta.

Käytätkö mySchenker Print Pack -ratkaisua?  

Päivitämme tänne pian ohjeet asiaan liittyen.

Toshiban tulostimien ajurit löydät täältä:  

Tästä voit ladata Toshiban tulostimien ajurit, klik

VIDEO: Ongelmia Toshiba TEC SA4-T värinauhan tai tulostusmateriaalin asentamisessa?  

Kun tarvitset tukea Toshiba TEC SA4-T värinauhan ja tulostusmateriaalin asentamisessa, katso ohjeet Finn-ID:n tukivideolta!

VIDEO: Tulostusjäljen tummuuden säätö tulostimesta (Toshiba B-EX4T)  

Kun tarvitset tukea värinauhan tummuuden säätämisessä värinauhaa käytettäessä, katso ohjeet Finn-ID:n tukivideolta!

Kaipaatko jotain erityistä huollon vinkkiä?  

Mikäli et löydä vastausta ongelmaasi, olethan yhteydessä Palvelukeskukseemme!

Finn-ID:n Palvelukeskuksessa huolehdimme siitä, että häiriön tai muutostarpeen yllättäessä tarvittavat toimet saadaan hoidettua sovitussa aikataulussa. Sovimme yhdessä asiakkaidemme kanssa ne keinot ja palvelut, joilla ratkaisua tuetaan ja varmistetaan toiminnallisuus. Finn-ID:n palvelupäällikkö Mika Veijalainen