Organisaatiotiedote

Finn-ID:n uusi kasvustrategia: Kaksi liiketoimintaa

  • Uutiset

TIEDOTE

Olemme olleet jumissa. Niin kuin jenkit sanoo, Stuck. Kaksi erilaista liiketoimintaa vaati kukoistaakseen kirkkautta. Laitoimme toimeksi. Meillä on ilo julkistaa uusi strategiamme, jonka myötä yrityksemme tulee koostumaan kahdesta liiketoiminnasta, joilla on omat visionsa. Muutokset ovat lähteneet käyntiin syyskuun alkupuolella ja tulevat käyttöön ensi vuoden alusta alkaen. 

undefined

Yli 30 vuotta sitten Petteri Tarkkonen perusti Finn-ID Oy:n viivakoodi- ja tiedonkeruujärjestelmien maahantuontiin. Lähes alusta lähtien meillä oli ohjelmistokehitystä edistämässä ratkaisujemme myyntiä. Viime vuosikymmenellä edelleen olemme panostaneet kannattavan ohjelmistoliiketoiminnan perustan tekemiseen.

Tekemämme muutokset tähtäävät pitkällä aikavälillä kilpailu- ja kasvukykymme säilyttämiseen

Finn-ID:llä on kaksi menestyvää liiketoiminta-aluetta, jotka yhtiön sisällä jaamme kahteen erilliseen liiketoimintayksikköön. Yrityksen sisällä ohjelmistotiimi on saanut työnimen ”suola” ja tuoteratkaisumyynti/product-tiimi ”pippuri”. Hyvä keitto tarvitsee pippuria ja suolaa.

undefined

Molempien liiketoiminta-alueiden kasvun ja pitkän aikavälin kehityksen varmistamiseksi uusi strategiamme mahdollistaa selkeän fokuksen ja strategisen suunnan molemmille liiketoiminnoille.

”Suola-tiimimme” keskittyy ATTUNE-kokonaisratkaisuiden myyntiin. ATTUNE-tuotteidemme (mm. ATTUNE iLO ja ATTUNE ParkkiV) kehitys ja toimitukset toteutuvat jatkossa tämän tiimin toimesta.

”Pippuri-tiimimme” ratkaisee tuotteillamme asiakkaiden tunnistus-, merkintä- ja liikkuvan tiedonkeruun haasteita kokonaispalveluineen.

Finn-ID Solutions liiketoiminnan vetäjänä toimii Markku Lento ja Finn-ID Products alueen liiketoiminnasta vastaa toimitusjohtaja Janne Pyrrö. Finn-ID:n Solutions myynnin vastaavana toimii Aapo Nurmi ja kehityksestä vastaa Pasi Väisänen.

“Ajan myötä molemmat liiketoiminnat ovat kehittyneet siihen pisteeseen, että eri fokusalueisiin keskittyvien liiketoimintojen luominen on seuraava luonnollinen askel kasvutarinassamme. Kehittämällä liiketoimintoja optimaalisiin suuntiin varmistamme, että molemmat voivat palvella asiakkaitaan entistä paremmin ja saavuttaa johtoaseman kohdemarkkinoillaan", Finn-ID:n toimitusjohtaja Janne Pyrrö toteaa.

”Tekemämme muutokset tähtäävät pitkällä aikavälillä kilpailu- ja kasvukykymme säilyttämiseen, mikä hyödyttää kumpaakin liiketoimintaa sekä niiden työntekijöitä, asiakkaita ja muita sidosryhmiä. Asiakkaillemme pystymme tarjoamaan parempaa palvelua entistä fokusoituneemmilla myyntitiimeillä, joilla on selkeämmät vastuut. Voimme tarjota kohdennetumpaa palvelua asiakkaidemme erityistarpeisiin keskittyvien asiantuntijoidemme kautta. Palvelemme jatkossakin samoilla tuotteilla ja tuttujen myyjien toimesta”, Pyrrö jatkaa.

Finn-ID puolittaa turhan työn ja rakentaa aikakoneitaOmista painopistealueistaan huolimatta, on näiden kahden liiketoiminnan välillä edelleen paljon yhteistä: yhteinen missio "Puolitamme turhan työn", Finn-ID:n vahva brändi, arvot, kulttuuri ja yli 30-vuotinen historia.

Muutosmatka on kuin korpivaellus. Emme aina tiedä, mitä on seuraavan mutkan takana ja kuinka pitkä on matka. Olemme valmiita aloittamaan muutosmatkan, ja haluamme varmistaa, että kaikki menee mahdollisimman sujuvasti.

 

Lisätiedot:

Janne Pyrrö, janne.pyrro@finn-id.fi, p. 09 3510 1331

Markku Lento, markku.lento@finn-id.fi, p. 09 3510 1345

 

Finn-ID Oy

Finn-ID Oy:n eli ”turhan työn puolittajien” palvelulupauksena on puolittaa turha työ nerokkailla digitaalisilla ratkaisuilla. Logistiikan digitalisointiin erikoistunut yritys toimii Vantaalla ja työllistää 50 osaavaa ja innostunutta ammattilaista. Finn-ID Oy:n asiakastoteutuksiin voi tutustua www.finn-id.fi/asiakastarinat.

 

Ota yhteyttä
Voimmeko olla avuksi?09 3510 1555
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. Chat