Tyytyväisyys asiakkaisiimme

  • Blogi

Me täällä Finn-ID:n tekniikassa olemme hyvin, hyvin tyytyväisiä asiakkaisiimme. En tiedä miten muualla, mutta ainakin täällä Suomessa asiallinen yhteistyö tuntuu toimivan melko kitkattomasti. Täytyy toisinaan pysähtyä oikein ihmettelemään. Nimittäin, me emme ole täydellisiä eivätkä olosuhteet ole aina ihanteelliset. Välillä suksi tökkää ja räntää sataa – aidan kummallakin puolella.

Kaikki me tiedämme, että juuri millään työpaikalla ei ole helppoa silloin, kun niukkuutta jaetaan. Se heijastuu monella tapaa siihen, että otetaan niin sanotusti löysät pois. Resurssit ovat aina vähän alimitoitettuja ja kiire juoksuttaa pientä ihmistä. Se voipi kiristää pinnaa. Mutta me olemme kaikesta huolimatta voineet todeta, että aikakriittisissäkin asiakaspalvelutilanteissa asiakkaamme eivät vaadi kohtuuttomia, eivät halua etuilla jonossa, eivätkä räyhäämällä uhkaile saadakseen joitain etuja. Miksi näin?

Pohjimmiltaan osataan asettua toisen asemaan, mutta ennen kaikkea arvomme kohtaavat. Finn-ID:llä on jo pitkään uskottu, että ”rehellinen ja luotettava” ei ole vain pelkkää sanahelinää, vaan kaikkein tehokkain tapa tehdä yhteistyötä. Mikään ei sieppaa niin paljon, kuin joutua liukkaasti puhuvan helppoheikin huijaamaksi tai huomata, että joku onkin antanut tyhjiä lupauksia vain päästäkseen epämiellyttävästä tilanteesta eroon. Sitä ei helpolla unohda.

Ennen kaikkea - asiat eivät etene, jos tosiasioita ei kohdata sellaisina kuin ne ovat. Siksi on ilo todeta, että asiakkaamme ovat rehtejä ja luotettavia, eivätkä vaadi meiltä mitään muuta kuin että olemme vastaavasti rehellisiä ja luotettavia. Se merkitsee, että meidän odotetaan pitävän sopimustemme velvoitteet, että pidämme lupauksemme tai kerromme viivyttelemättä, mikäli jokin estää meitä pitämästä lupaustamme.

On ilo todeta, että asiakkaamme ovat rehtejä ja luotettavia, eivätkä vaadi meiltä mitään muuta kuin että olemme vastaavasti rehellisiä ja luotettavia.Kari Hänninen, Finn-ID Oy:n teknologiajohtaja

Tämä toimii. Olemme jo kymmenen vuoden ajan tarjonneet asiakkaillemme helppoa kanavaa palautteen antamiseen ja sitä olemme myös saaneet. Arvonsanan mittari ei ole juuri liikahtanut erittäin hyvästä.
Tämä on hyvä asia, mutta ei saa meitä tulemaan omahyväisiksi tai turhan tärkeiksi. Olemme tehneet sen, mitä meidän pitikin tehdä. Johto on pyrkinyt varmistamaan sen, että meillä on riittävät resurssit ja motivaatiota palvella arvojemme mukaisella tavalla. Työntekijämme ovat myös selvästi ymmärtäneet, että koko liiketoiminnan ydin on asiakkaiden palvelemisessa hyvällä laadulla. Emme ole täydellisiä,
mutta sitä ei onneksi kukaan meiltä odotakaan.

Meillä on syytä kiittää teitä, hyvät asiakkaamme, todella hyvästä yhteistyöstä tähän asti! Yritämme kuulla tarpeitanne herkällä korvalla ja vastata niihin. Ja mikäli mahdollista, jopa ylittää odotuksenne!
 
Nöyrin yhteistyöterveisin,
Kari Hänninen
 

Ota yhteyttä
Voimmeko olla avuksi?09 3510 1555
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. Chat