Kiitosta!

  • Blogi



Näin vuodenvaihteessa siivoan usein työpisteeni tulevaa vuotta varten. Vastaan tuli jossain vaiheessa ostettuja tyhjiä postikortteja, joita enemmän tai vähemmän aktiivisesti kirjoittelin yrityksemme sisällä huomioidakseni toisia.

Nämä ajatuslauseilla otsikoidut kortit on tarkoitettu muistutaamaan minua itseäni kiittämisen kulttuurin ylläpidon tärkeydestä. Olinpa jälleen unohtanut tämän perusasian.

Kiittämisen kulttuurin luonnissa täytyy muuttaa ensimmäisenä itsensä, ja sen jälkeen saada sama muutos myös muihin. Edes se, että yrityksessä on ihmisiä, jotka eivät halua tai jopa pahoittavat mielensä huomioinneista - ei saa tätä luottamuksen peruspilaria estää.

Nykypäivänä yrityksissä voidaan käyttää etätöistä riippumatta monia välineitä vahvistamaan ja tukemaan kiittämisen kulttuuria. Me perustimme jokin aika sitten whatsup-ringin, missä hyvät teot huomioidaan ja onnistumisia jaetaan julkisesti. Yrityksen sisäiseen sometteluun on toki olemassa muitakin oivia välineitä.

Mikään ei silti voita sitä välitöntä palautetta, jonka voi antaa onnistuneesta suorituksesta saman tien kun se tapahtuu. Kiitoksen antamisen ilontunne herkistää antajan mielen niin, että se saattaa olla jopa hankala antaa. Enhän halua tillittää toisen edessä!

Kiitos vuodesta!

Mikään ei silti voita sitä välitöntä palautetta, jonka voi antaa onnistuneesta suorituksesta samantien kun se tapahtuu.

Lämmöllä,
Janne