Kuinka usein sinä pääset jatkoille?

  • Blogi

Pari viikkoa sitten eräs myyjämme kertasi viikon tapahtumia näin: "Minulla oli viisi asiakaskohtaamista tällä viikolla ja kaikista niistä tuli jatkot". Hit rate 100 % - kuulostaa mahtavalle!

Miten tähän on päästy? Meillä on hyvä tarina, jopa ainutlaatuinen, sellainen jota muut eivät kerro. Ammattitaito vaikuttaa varmasti, mutta sattumaa ja tuuriakin voi olla matkassa. Koska olemme ammattilaisia, emme kuitenkaan luota tuuriin.



Mitä sitten teemme? No, me ennakoimme. Ennakoimme yhdessä, jotta myös onnistumme yhdessä. Yhdessä tekeminen, ennakoiminen ja onnistumiset ovat olleet meidän tämän vuoden teemana. Joka perjantai-iltapäivä kokoonnumme yhdessä "Kompassiin" kertomaan kuluneen viikon tapahtumia, onnistumisia, asiakascasejä ja niiden jatkoja, sen hetkistä fiilistä ja mikä tärkeintä - mietimme oikeasti yhdessä mihin suuntaan myyntiresurssejamme kannattaa kohdistaa. Kun myynnin suunta ja aktiivisuus tulevalle tekemiselle ovat kunnossa, luo se perustan onnistumisille ja varmistaa meidän pääsyn jatkoille. 

Perustan valaminen alkoi yhdessä eri osastojen kanssa keväällä - LEAN-tuli nimittäin taloon. Koko yrityksen, asiakasprojektien ja eri osastojen viikoittainen tila tuli näkyväksi. Ja kun kokonaistilanne on näkyvissä ja käymme sen viikoittain yhdessä läpi,  voimme ennakoida ja tehdä tarvittavia toimenpiteitä etukäteen. Näin tulipaloja ei tarvitse sammutella.

On mahtavaa, kun myynti, markkinointi, softa, tekniikka sekä palvelukeskus tietävät koko ajan mitä muilla osastoilla tapahtuu ja tekevät nyt oikeasti yhdessä työtä. Ja kun koko yrityksenä teemme nyt yhdessä työtä, voimme oikeasti todeta, että asiakas on meidän toimintamme keskiössä.

Ja kun koko yrityksenä teemme nyt yhdessä työtä, voimme oikeasti todeta, että asiakas on meidän toimintamme keskiössä.

Tänään me täällä Finn-ID:llä koemme taas yhden ison onnistumisen, kun Open House Party täyttää talomme asiakkaista ja pääsemme juhlimaan onnistumisia yhdessä.

Tulen jatkossa kirjoittamaan blogissani ennakoimisesta, yhdessä tekemisestä, onnistumisista ja siitä miten LEAN ja se "Kompassi" vaikuttaa meidän myyntiimme ja koko asiakasprosessiin sekä -kokemukseen. Pysy siis kanavalla. Ja se, mikä on varmaa, tänään lähdemme kaikki yhdessä jatkoille!

Iloisin terveisin,
Aapo
Voit myös soittaa, jos blogini herätti ajatuksia!