Puhetta autoista ja pysäköinninvalvonnasta

  • Blogi

Muistan istuneeni Ford Focukseen 2004. Tuon tänä päivänä 105-vuotiaan brändin kojetaulu oli siihen aikaan aika moderni ja nappien määrä kertoi varusteiden suuresta määrästä. Napit olivat silti ergonomisesti oikeilla paikoillaan ja helposti käytettävissä. Talvilomalle lähtiessä ei tarvinnut tehdä  muuta kuin laittaa boxi katolle ja bensaa tankkiin.  Ajomatka oli arvioitavissa ja perille päästiin.

En aja Teslalla, mutta on ollut ilo tutustua tähän digitaaliseen ihmeeseen. Alkuihmetyksen jälkeen oven kahvakin löytyy. Sisällä nappeja on vähemmän, mutta appeja sitäkin enemmän. Alkuihastuksen jälkeen voi tulla myös pettymys. Ajomatkan ennustus ei aina osu kohdalleen sen muuttuessa matkan edetessä. Aivan joka käyttöön tästä autosta ei siis vielä ole latausverkosta johtuen. Onneksi halukkaita auton lainaajia on, jotta Lapin talvilomareissut järjestyy perinteisemmillä välineillä.

Aina kun markkinoille tulee jotain uutta, merkittävästi toimintakenttää muuttavaa, aiheuttaa se hypeä. Onko uutuus sitten kaikille sopiva – se jää arvioitavaksi ja testattavaksi. Myös tuotteen ja brändin jatkuvuuden määrää markkina.

Mitkä  asiat ovat sitten tuossa Ford Focus ja Tesla esimerkissäni yhtenevää pysäköinninvalvojan välineitä ajatellen? Millä keinoilla pystyisimme ottamaan mukaan investoinneissamme ne vanhemmissa ratkaisuissa toimivaksi todetut asiat? Mekaanisia nappeja on uusissa ratkaisuissa vähemmän, joissain tapauksessa käyttäjäkokemusta huonontaen. Tieto liikkuu Teslan tapaisesti pilveen ja takaisin. Entä kun yhteyttä ei ole?

Tämä on silti hyvä asia ja ilman muuta tekijä joka kuuluu tähän päivään. Ei silti unohdeta tuota yhteydenhallintaa. Kun kännykän akussa ei olekaan ”polttoainetta” koko päivän työskentelyyn ja pitäisi tehdä se viimeinen virhemaksu, on jatkossa syytä valita ammattilaiselle ammattilaisen puhelin.

Mistä kaikesta hyvä pysäköinninvalvonnan ratkaisu koostuu?

Siitä voit lukea lisää myös tästä blogista! Muista tilata myös maksuton ”Pysäköinninvalvonnan uudistamisen ABC" -opas.

En aja Teslalla, mutta on ollut ilo tutustua tähän digitaaliseen ihmeeseen. Janne Pyrrö

Pssst. Digitaaliseen pysäköinninvalvontaan voit tutustua myös täällä!