Voiko seepra päästä raidoistaan?

  • Blogi

Olin viime viikolla yhteydessä erään yrityksen toimitusjohtajaan kartoittaakseni yhteistyömahdollisuuksia yritystemme välillä. Aiempaa aktiviteettia välillämme ei ole ollut, joten olin selvittänyt huolellisesti taustat ja mahdolliset sovellusalueet, joista voisimme aloittaa yhteistyön. Saamani vastaus ehdotukseen oli yllättävä: ”Olen tavannut yrityksenne edustajan kuusi vuotta sitten, joten tiedän tarjontanne. Meillä ei ole tällä hetkellä tarjontaanne vastaavia kehityshankkeita aktiivisena”.

Kuusi vuotta sitten aloittaessani Finn-ID:llä myimme lähes ainoastaan "seepran raitoja". Eripaksuisista valkoisista ja mustista pystyviivoista muodostuvia viivakoodeja hyödynnettiin ohjelmistoprojekteissa sekä merkintä- ja tunnistusratkaisuissa. Asiakkaat pystyivät automatisoimaan prosessien tiedonkeruuta luotettavalla ja nopealla optisella tunnistuksella. Sovellusalueita oli ja on edelleen maailma pullollaan.

Automaattiseen tunnistamiseen liittyvät ratkaisut ovat tänäkin päivänä yrityksemme kivijalka. Positiivista on ollut huomata erityisesti RFID-teknologian kauan odotettu läpimurto, mikä näkyy myyntiprojekteissa, tilauskannassa sekä yhä merkittävämpänä osana liikevaihtoamme. Näyttääkö tarjontamme silti samalta kuin kuusi vuotta sitten?

Positiivista on ollut huomata erityisesti RFID-teknologian kauan odotettu läpimurto, mikä näkyy myyntiprojekteissa, tilauskannassa sekä yhä merkittävämpänä osana liikevaihtoamme.Lauri Vornanen

Vuonna 2010 Nokia oli älypuhelinmarkkinoilla ja omalla Symbian-käyttöjärjestelmällään toimialan merkittävin yritys. Mobiiliratkaisujen myyntipuheissa 3G-standardiin perustuva tiedonsiirto oli jotain maagista. Nämä kaksi esimerkkiä toimivat osaltaan esimerkkeinä siitä, kuinka nopea mobiilimarkkinan muutos on ollut kuudessa vuodessa.

Vuonna 2016 Finn-ID tarjoaa kivijalkaratkaisujen lisäksi myös ohjelmistoa, mikä yhdistää työnohjauksen ja varastonhallinnan liikkuvaa työtä tekevien tuotantotyöntekijöiden mobiiliratkaisuun. Näin pystymme tarjoamaan helppokäyttöisen tavan kytkeytyä toiminnanohjaus- tai laskutusjärjestelmään ajasta ja paikasta riippumatta. Keskeinen filosofia järjestelmällämme on luoda läpinäkyvyyttä yrityksenne ja asiakkaidenne välille tähtäimessä molemminpuolinen lisäarvo.

Ja tämän kaiken voi tehdä raidoilla tai ilman.

Tiedätkö sinä yritystä, jossa huoltomiehet tai asentajat täyttävät vielä paperisia lomakkeita ja työnjohtajat ylläpitävät tietoja Exceleissä? Olen kiitollinen kaikista vinkeistä näihin liittyen. Vinkkipalkkio luvassa!

Postia Laurille voit lähettää tästä!