Case: Verkkokauppa.com

Verkkokauppa.com

Verkkokauppa.com luottaa Finn-ID:hen myös tuotemerkinnöissään

Helsingin Jätkäsaaressa sijaitsevan Verkkokauppa.comin megamyymälän tilat ovat väljät, hyllyissä laaja tuotevalikoima, myyntihenkilöstö avuliaana auttamassa ja tuotteiden tiedot hintoineen hyvin esillä.

Meillä on ollut sähköinen hintamerkintäjärjestelmä käytössä jo vuodesta 2004. Sillä hoidetaan nopeasti ja varmasti oikeat hinnat tuotehyllyihin. Järjestelmän kautta päivitettävien hintatietojen viereen tarvitsemme kuitenkin aina myös tiedon tuotenimikkeestä ja tuotenumeron. Tämä pitää olla niin luettavana tekstinä kuin viivakoodina, sanoo Verkkokauppa.comin IT-hallintojohtaja Henrik Weckström.

Helppous ja vaivattomuus olivat avainsanoja myös tilanteessa, kun Verkkokauppa.com halusi sähköisen hintamerkintäjärjestelmänsä rinnalle ratkaisun, jolla tuotetaan pysyvät tuotetietomerkinnät hyllyjen reunoihin sen eri liikkeissä.

 

Verkkokauppa.com

Tutun kumppanin puoleen oli helppo kääntyä

Verkkokauppa.comin ja Finn-ID:n edellinen yhteistyökuvio on muutaman vuoden takaa. Silloin Suomen tunnetuimpiin viihde-elektroniikan jälleenmyyjiin kuuluva yritys siirtyi uudelle varastoaikakaudelle Finn-ID:n toimittaman varastohallintaratkaisun myötä. Sen avulla Verkkokauppa.com sai nopeutettua muun muassa tuotteiden vastaanottoa.

Uusi yhteydenotto tuttuun kumppaniin tuotti jälleen haluttua tulosta, kun Finn-ID toimitti Verkkokauppa.comille yhteensä 55 Tosbiban tulostinta. Niillä tuotetaan tällä hetkellä tuotemerkintöjä ja postituslappuja niin Helsingin, Oulun kuin Tampereen myymälöissä.

Käytämme tulostimia päivittäin todella paljon niin hyllymerkintöjen tekoon kuin varaston puolella alustatarroille. Vaikka tiedämme, että laitteet ovat laadukkaita ja juuri tällaiseen käyttöön tarkoitettuja, ne ovat myös kovassa käytössä. Mietimme, kuinka paljon ne vaativat säännöllistä korjausta ja huoltoa osien kulumisen ja likaantumisen vuoksi.

Oli mahtavaa, kun Finn-ID:n yhteyshenkilö ehdotti meille vielä varmuudeksi tulostimien ylläpitosopimusta. Se takaa meille neljä ennakoivaa huoltoa vuodessa omissa tiloissamme ja meidän kanssa ennakkoon sovittuna ajankohtana. Näin voimme varmistaa, ettei tulostimiin tule vikoja pahimpaan mahdolliseen hetkeen kannaltamme, mies kiittelee.

Tulostimien ylläpitosopimus pistää kulut kuriin ja ennakoi huoltotarpeet

Tekniset laitteet vaativat huoltoa ja vikaantuvat aina jossain elinkaarensa vaiheessa. Finn-ID:n tarjoama laajempi palvelusopimus sisältää Finn-ID:n tavallisen huoltosopimuksen lisäksi kahdesta kahdeksaan ennakoivaa huoltoa vuodessa asiakkaan tiloissa asiakkaan kanssa etukäteen sovittuina ajankohtina. Sopimus sisältää myös normaalikäytössä kuluneet lämpöpäät niin töiden kuin varaosien osalta.

Ennakoivien huoltojen avulla varmistetaan, ettei tulostimiin tule käyttökatkoksia kiireisissä sesonkitilanteissa. Sopimuksen avulla pystytään myös laskemaan ennakkoon laitteiden huolto- ja ylläpitokustannuksia ja siten se tulee usein edullisemmaksi kuin tavallinen huoltosopimus. Tulostimen ylläpitosopimus takaa myös tarpeeksi nopean vasteajan korjaustilanteissa ja kattaa asiakkaan varatulostimen käyttöönottamisen ja vanhojen laitteiden kierrättämisen huoltokäynnin yhteydessä, Finn-ID:ltä kerrotaan.

Työntekijöiden arki helpottui huomattavasti

Olemme panostaneet paljon asiakkaiden tyytyväisyyden takaamiseksi. Kehitämme jatkuvasti uusia tapoja kokea ja ostaa. Meillä asioinnin tulee olla helppoa ja vaivatonta, niin verkossa kuin myymälässä.

Järjestelmän kautta päivitettävien hintatietojen viereen tarvitsemme kuitenkin aina myös tiedon tuotenimikkeestä ja tuotenumeron, jonka kokonaisuuden tuottamisessa Finn-ID auttoi meitä mallikkaasti.

Henrik Weckström

Verkkokauppa.comin IT-hallintojohtaja

Siirry takaisin sivun alkuun